15 Şubat 2013 Cuma

İlk ekşi mayalı ekmek maceram...

Doğal Besin Bilinçli Beslenme (DBB) Paylaşımlar Forumu'na yazdığım ilk ekşi mayalı ekmek deneyimimi burada da paylaşmak istedim. İşte ekmek maceram:

İlk defa ekşi mayalı ekmek yaptım...

DBB buluşmasında Nihal'den aldığım ekşi mayamı, tam unla doldurduğum cam kavanozun içinde unun içinde saklayarak buzdolabında bekletiyordum. Ekmek yapmaya başlamadan önce Nihal'in gönderdiği linkteki tarifi izledim. Oradan aldığım ilhamla ekşi mayamı yapmaya koyuldum. Tarifteki ölçüleri birebir kullanmadığımı itiraf ediyorum, içimden geldiğince Serdar Bey'in çavdar unu ve Hüseyin Bey'in tam buğday ununu karıştırarak yaptım ekmeğimi. Mayayı beslerken unla birlikte tarifteki gibi pekmez, ılık su kullandım. Yoğururken ise oda sıcaklığında biraz beklettiğim peynir altı suyunu kullandım. Bu peynir altı suyu, Nevin Hanım'ın peynir kursunda kendi elde ettiğimiz peynir altı suyuydu. Ekmeğimi kapaklı yuvarlak cam borcamın içinde kapaklı olarak fırında pişirdim. Bu yöntemi; Defne Koryürek'in NTV’de yayınlanmış olan "Sıcak ve Taze" adlı programının 26 Haziran 2010 tarihli bölümünü


internetten izlediğimde görmüştüm. Hazır mayayla yaptığım bir ekmek denememde, ekmeği kapaklı borcamda pişirmede başarılı olunca ekmeklerimi genelde bu şekilde pişirmeye başladım. İlk ekşi maya ekmeğimi de bu şekilde pişirdim. Başarılı oldum. Maya için Nihal'e ve yol gösteren, ilham veren herkese teşekkür ederim. Yoğurduğum hamurdan bir parça halen dolapta tam unun içinde uyuyor. Yakın bir zamanda uyanıp yeniden beslenecek ve bir sonraki ekmeğimi mayalayacak.

Unutmadan; Tijen İnaltong bir yazısında ekmeği yoğururken şöyle diyordu:

"Aman ekmek yoğururken aklınızın kötü düşünceler tarafından esir alınmasına izin vermeyin. Ekmek kutsaldır. İbadet eder gibi yoğurun ekmeğinizi. Ezmeden, hor görmeden, dikkatlice. Sevdikleriniz için, dünya için aklınıza gelen tüm olumlu düşünceleri katın hamurunuza. Sevginizden de koydunuz mu içine, ekmeğin lezzetli olmaması mümkün mü?"


Bunu okuduğumdan beri hamur yoğururken hep güzel şeyler düşünüyorum. Başta annem ve anneannem olmak üzere çocukken hamur yoğururken izlediğim tüm büyüklerimi bir bir aklımdan geçiriyorum. Sevgiyle anıyorum hepsini. Belki ekşi maya ekmeğimin başarılı olmasının sebeplerinden biri de budur. ;o)

sevgiyle,

özdem

Hiç yorum yok: